Funderingar

Nya tider sveper in

Det doftar förändring i luften
Lukten av höst. Friskheten i luften. Det börjar bita i kinderna på morgonpromenaden. Alla dessa härliga färger. Svampplockning. Mysiga tröjor.Ljus till middagen. Mustiga grytor puttrar på spisen. Ja, jag älskar hösten!

Känslan av nystart
När hösten sveper in, då känns det som nya tider. Nystart. Ny energi. Som när man började skolan, fick ny ryggsäck, nytt bänk- och bokpapper, nytt klassrum. Det ligger därför en förväntan om förändring. E n tid av förnyelse, det är hösten för mig.

Husliga behov
Det är nu min inre husmor vaknar. Jag vill baka, laga mat för ett helt kompani, fylla frysen och bulla upp. Längtan att få dra på sig förklädet och bara vara, skapa och njuta i köket en hel helg. Det är meditation för mig. Så nu letas det recept och hämtas inspiration från diverse kokböcker och bloggar. Vill prova att göra egna tortillas. Granolaförrådet behöver också fyllas på. Kokbok

Lämna en kommentar