Funderingar

Om jag hade superkrafter

Superkraft 1
Om jag hade superkrafter skulle jag vilja kunna avgöra när människor tala sanning eller ljög. Som en liten varningslampa som blinkar på instrumentbrädan när det är något fel på motorn i min bil, en sådan lampa skulle jag vilja ha blinkade när en person inte talar sanning. Eller så har jag en superkraft så att människor i min omgivning säger sanningen hela tiden, som filmen Liar Liar med Jim Carrey. Fast skulle jag vilja alltid höra sanningen? Kanske räcker med en varningslampa!

Superkraft 2
En annan superkraft jag skule vilja ha är att flyga, flyga högt ovanför molnen när alla ligger och sover och skicka ner små vackra drömmar och kärlek till människorna på jorden! Flyga till ett ställe snabbt och osynligt, miljöombyte på eftermiddagen eller kvällen, vackra vyer och intryck. Behöver bara tänka glada tankar ”Happy toughts” som Peter Pan!

Jag tror jag kan komma på någon mer superkraft om jag funderar lite till. Vad skulle du vilja ha för superkraft om du fick fantisera?

Lämna en kommentar