Dags att prova vingarna

Sprakande eldröda höstlöv, vart ska du flyga?
Foto: Sofia 2012

Nya tider
Det är tid för att vara modig. Tid att våga prova nya saker. Våga ge sig ut på okänd mark. Dags att lämna det kända och ut på nya hav. Se om vingarna håller på flygturen.

Men….vad ska folk tycka?
Denna eviga fråga som ligger medvetet och omedvetet i bakhuvudet. Denna inre övertygelse att andra människors tyckande och åsikter är viktigare än mina drömmar, än mitt hjärtas röst. För mig, i mitt liv, i min vardag, i mina beslut så är det mitt hjärta som är min kompass.

I många år har jag trott att andras åsikter varit viktigare och mer kunniga än vad jag tyckt och känt och vetat. Då var mitt inre styrsystem ur funktion. Nu känns det som att det hålls på att bygga upp igen. Det tar tid att bygga upp tilliten till sig själv och sin intuition och framförallt att lära sig lyssna på den.

Modigt att våga
Modet är verktyget som behövs för att våga följa hjärtats röst. Modet som behövs för att inte låta den inre kompassen överröstas av yttre röster och åsikter. Så nu försöker jag att lyssna på mig själv först och inte låta andra människor ta beslut om ditt liv. Det är ju trots allt mitt liv och jag har ansvar för att jag lever det så som jag önskar.

Vart den här flygturen leder vet jag inte men med inspiration från Carolina Gårdheim så har jag hopp, tillit och tillförsikt och sträcker ut mina vingar… ”Tro alltid att något underbart ska hända!”

Om Sofia

Hoppas här kunna dela med mig av livets goda, böcker, insikter, ögonblick, tankar och annat smått och gott. Om livets vackra ögonblick helt enkelt! Visa alla inlägg av Sofia

Kommentera

